Psychický stav dětí z těhotenství poasistované reprodukci ve třetím roce života
Psychical Condition of Children from Pregnancies afterAssisted Reproduction in the Third Year of Life
Objective:
To analyse psychological development of children born after assisted reproductivetechnology.Design: Psychological analysis of the child’s development related to the technology of assistedreproduction, length of pregnancy and multiple birth was performed and compared with thecontrol group.Setting: Institute for the Care of Mother and Child, Prague.Methods: Out of the total number of 123 children born after assisted reproductive technologyduring the 1st half of the year 1998 in the Center ISCARE IVF, psychological development wasevaluated in 109 children (88.6%). Ninety four children from this sample were assessed usingmental, motor and behavior scales of the Bayley Scales of Infant Development II.Results: Mental and motor development of infants born after intracytoplasmatic injection (ICSI)and after in-vitro-fertilisation (IVF) was not signifi cantly different. Fullterm singletons bornafter assisted reproductive technology did not differ from control fullterm children. There wasa developmental delay in both fullterm and preterm children from multiple pregnancies in comparisonto control children. No child had serious impairment of psychic functions (developmentalindex
Key words:
assisted reproductive technology, ICSI and IVF, children from multiple pregnancy,psychological development, behavior, parents educational attitudes towards children born afterassisted reproduction
Autoři:
J. Dittrichová 1; M. Mrázek 1,2; M. Pilařová 1; E. Procházková 1; D. Sobotková 1; J. Vondráček 3
Působiště autorů:
Ústav pro péči o matku a dítě, Praha, vedoucí doc. MUDr. J. Feyereisl, CSc. 2Centrum asistované reprodukce ISCARE IVF, a. s., Praha 3Matematický ústav AV ČR, Praha
1
Vyšlo v časopise:
Ceska Gynekol 2004; (3): 172-177
Kategorie:
Články
Souhrn
Cíl studie:
Popsat psychický stav dětí po asistované reprodukci ve 3. roce života.Typ studie: Psychologická analýza stavu dítěte s ohledem na způsob asistované reprodukce, délkutěhotenství a vícečetnost těhotenství. Srovnání s kontrolní skupinou.Název a sídlo pracoviště: Ústav pro péči o matku a dítě, Praha.Metodika: Z celkového počtu 123 dětí z Prahy a středočeského kraje, narozených z těhotenstvípo asistované reprodukci ve 2. pololetí 1998 v Centru ISCARE IVF, byl stav zhodnocen u 109 dětí(88,6 %). Z nich 94 dětí bylo ve 3. roce života vyšetřeno mentální, motorickou škálou a škálou chovánímetody podle Bayleyové.Výsledky: Mentální a motorický vývoj dětí z asistované reprodukce se nelišil podle způsobuprovádění (ICSI, IVF). Pokud děti pocházely z jednočetných těhotenství a byly donošené, nelišilse jejich mentální a motorický vývoj od vývoje dětí kontrolních. Opožděna ve srovnání s dětmikontrolními byla skupina dětí z vícečetných těhotenství. Žádné dítě nemělo závažný nález (vývojovýindex
Klíčová slova:
asistovaná reprodukce, ICSI, IVF, vícečetná těhotenství, další psychický vývoj dětí,chování dětí, výchovné postoje rodičů dětí po asistované reprodukci
Štítky
Dětská gynekologie Gynekologie a porodnictví Reprodukční medicínaČlánek vyšel v časopise
Česká gynekologie
2004 Číslo 3
Nejčtenější v tomto čísle
- Gravidita a primární hyperparatyreóza
- Antizonální protilátky v ovulačním hlenua v séru pacientek s poruchami reprodukce
- Úspěšnost cyklů s přenosem embryízamražených ve stadiu prvojader
- Průběh těhotenství a porodu u pacientkyse systémovým lupus erythematodes